Granola met Griekse yoghurt en mandarijn

Granola met Griekse yoghurt en mandarijn
Ontbijt – ? 3 min – ? 1 persoon

Simpel, lekker en gezond ontbijten, dat is eigenlijk het liefste wat ik doe! Dit ontbijtje heb ik gemaakt met een zelfgemaakte granola, maar je kunt ook voor een kant-en-klare variant kiezen. Persoonlijk vind ik zelfgemaakte granola wel echt veel lekkerder en het leuke daaraan is dat je gewoon één keer een hele ovenplaat kunt maken en daar een aantal weken van kan genieten. De granola serveer je verder met Griekse yoghurt en mandarijn. Om het af te maken kun je nog een beetje chiazaad toevoegen of een andere topping die je lekker vindt. Met slechts 4 ingrediënten en 3 minuten tijd, staat dit ontbijtje op tafel! Je kunt dit gerecht eventueel ook als gezond toetje serveren.

Benodigdheden
  • Klein potje/Glaasje
Ingrediënten
Bereidingswijze
  • Snijd de helft van de mandarijn in stukjes en maak van de andere helft partjes.
  • Verdeel de granola over de bodem van je glaasje en schep hierop de helft van de Griekse yoghurt.
  • Verdeel hierover de mandarijn stukjes en schep daarop de rest van de Griekse yoghurt.
  • Garneer je yoghurt met de mandarijnpartjes en de chiazaad (of eventueel een andere topping).
  • Geniet van je granola met Griekse yoghurt en mandarijn. Heerlijk!

Kijk hier voor meer gezonde ontbijt recepten!