Eiwitrijke apfelstrudl pannenkoeken

Eiwitrijke apfelstrudl pannenkoeken
Ontbijt – ? 15 min – ? 1 persoon

Dat ik dol ben op pannenkoeken is geen geheim meer. Zo vind je op mijn foodblog Koken&Bakken doe je zo wel meer dan 10 recepten voor de lekkerste pannenkoeken. Ik houd ervan om ermee te experimenteren. Zo kwam ik deze keer op eiwitrijke apfelstrudl pannenkoeken. Voor deze pannenkoeken maak je gebruik van 3 eiwitten, maar laat je de eidooiers uit het recept weg. Hierdoor wordt het een gezondere variant op een normale pannenkoek. Zoals de naam al doet vermoeden, zijn deze eiwitrijke apfelstrudl pannenkoeken gevuld met appel, rozijnen en kaneel. Als topping heb ik er gesmolten pindakaas overheen gedaan. Ben je hier niet zo’n fan van? Dan kun je de pindakaas prima vervangen door honing.

Ingredi├źnten
Bereidingswijze
  • Doe de eiwitten samen met de melk en het volkoren tarwemeel in een blender of in een mengkom van de staafmixer. Mix het geheel goed door elkaar en zet even opzij.
  • Snijd in de tussentijd de appel in kwarten en verwijder het klokhuis. Snijd vervolgens de appelkwarten in de lengte doormidden en snijd ze vervolgens in plakjes.
  • Verwarm een beetje bakboter in een koekenpan op middelmatig vuur en doe hierin de helft van het pannenkoekenbeslag. Bak de pannenkoek in circa 2 minuten per kant goudbruin en gaar. Herhaal dit vervolgens ook voor de tweede pannenkoek.
  • Voeg dan weer een klein beetje boter toe aan de pan en bak de appelstukjes samen met de rozijnen en de kaneel gedurende 2 tot 3 minuten in de pan.
  • Verdeel het appelmengsel over het midden van de pannenkoeken en klap de pannenkoek dan over het appelmengsel.
  • Als je gebruik maakt van pindakaas als topping, dan kun je deze even kort opwarmen in de magnetron. Garneer hiermee de pannenkoeken. Of als je liever als topping honing gebruikt, verdeel deze dan over de pannenkoeken.
  • Geniet van je eiwitrijke apfelstrudl pannenkoeken!

Kijk hier voor meer gezonde ontbijt recepten!