De nieuwste recepten vind je hier

Oreo fudge

Oreo fudge

Gebakjes – ⏱️15 min + 4 uur opstijven – 🍴20 stukjes

Deze Oreo fudge is ontzettend makkelijk te maken en bevat slechts 5 ingrediënten. Zo maak je met 2 soorten chocolade, Oreo en gecondenseerde melk al deze overheerlijke Oreo fudge. De bereidingstijd is slechts 15 minuten, maar je moet de fudge wel nog even laten opstijven.

Speculoos pannenkoekjes met bastogne

Speculoos pannenkoekjes met bastogne

Ontbijt – ? 15 min – ? 1 persoon

Frambozen pannenkoekjes. Niet alleen prachtig van kleur, maar ook ontzettend lekker. De frambozen die verwerkt zijn in het pannenkoekenbeslag, zorgen namelijk voor een heerlijke zoete smaak. Bovendien zorgt dit er ook direct voor dat je bij je ontbijt al fruit binnenkrijgt. Eenvoudig om te maken en een gezonde en lekkere start van de dag.

Macaroni-bloemkool ovenschotel met ham

Macaroni-bloemkool ovenschotel met ham

Hoofdgerecht -⏱️20 min + 30 min oventijd -🍴2-3 personen

Op zoek naar een lekkere pasta ovenschotel? Dan is deze macaroni-bloemkool ovenschotel met ham iets voor jou! In dit gerecht gaat een hele bloemkool, dus je krijgt lekker veel groenten binnen. De combinatie van de macaroni met de ham en de bloemkool gaat erg goed samen met de bechamelsaus met kaas erin! De geraspte kaas bovenop de ovenschotel maakt het gerecht helemaal af!

Top 10 recepten van 2021

Top 10 recepten van 2021

Hierbij deel ik de top 10 recepten van 2021. Het afgelopen jaar was een druk jaar op Koken&Bakken doe je zo. Er is veel gekookt en gebakken en voornamelijk de zoete recepten hebben het erg goed gedaan. Zo staan in de top 3, maar liefst twee cheesecakes: de Aperol Spritz cheesecake en de Pornstar Martini cheesecake. De top 3 wordt afgemaakt met een makkelijk te maken toetje, de luchtige bastognemousse.

Top 10 recepten van december- 2021

Top 10 recepten van december- 2021

Hierbij deel ik de top 10 recepten van december 2021. Deze maand staat in het teken van verschillende feestdagen. Dit is zeker ook terug te zien in de meeste bezochte recepten van deze maand. De nummer 1 is een romige aardappelgratin, gevolgd door een luchtige bastognemousse en bastogneparfait met karamelsaus. Alle drie recepten die perfect passen bij het kerstdiner!

Pasta met romige pompoensaus

Pasta met romige pompoensaus

Hoofdgerecht – 🍴 30 min – ⏱️ 2 personen

Deze pasta met romige pompoensaus bevat lekker veel groenten. Naast de pompoensaus waar 400 gram pompoen in gaat, gaan er ook nog cherrytomaatjes en spinazie door de saus. Dit pastagerecht is vegetarisch, maar als je het lekker vindt kun je ook nog kip of gehakt toevoegen. Zelf vond ik dit voor dit gerecht niet nodig. Deze pasta met romige pompoensaus is extra lekker door nog een beetje (Parmezaanse) kaas toe te voegen.

Koolhydraatarme bloemkoolschotel

Koolhydraatarme bloemkoolschotel

Hoofdgerecht – 🍴 20 min + 40-50 min oven – ⏱️ 2-3 personen

Het gebeurt niet vaak, maar soms eet ik geen koolhydraten. Deze keer ben ik gegaan voor een koolhydraatarme bloemkoolschotel met paprika, een beetje rundergehakt en een overheerlijke romige saus van ei, zuivelspread en kaas. Natuurlijk maak je de ovenschotel af met nog wat extra kaas. Zo lekker!

Gezonde quesadilla’s met avocado

Gezonde quesadilla’s met avocado

Hoofdgerechten – ⏱ 25 min – 🍴 2-3 personen

Zin in een lekker visgerecht met veel groenten? Dan zit je met deze noedels wokschotel met kabeljauw helemaal goed! Naast noedels en kabeljauw, gaat er ook nog broccoli, wortel en paprika in deze wokschotel. Je brengt het gerecht op smaak met een zelfgemaakte woksaus van ketjap, sojasaus, sweet chilisaus en vissaus. Heerlijk!

Noedels wokschotel met kabeljauw

Noedels wokschotel met kabeljauw

Hoofdgerechten – ⏱ 20 min – 🍴 2 personen

Zin in een lekker visgerecht met veel groenten? Dan zit je met deze noedels wokschotel met kabeljauw helemaal goed! Naast noedels en kabeljauw, gaat er ook nog broccoli, wortel en paprika in deze wokschotel. Je brengt het gerecht op smaak met een zelfgemaakte woksaus van ketjap, sojasaus, sweet chilisaus en vissaus. Heerlijk!

Geroosterde paprikasoep met kip

Geroosterde paprikasoep met kip

Soep – ⏱ – 20 min + 20 min oventijd – 🍴 2-3 personen

Soms heb je zin om gemakkelijk te eten, en dan is een soepje altijd ideaal! Deze geroosterde paprikasoep met kip valt niet te zwaar op de maag en is lekker om te combineren met een stokbroodje. Voor deze soep rooster je eerst de paprika’s in de oven, waarna je ze pas toevoegt aan de soep. De kip kook je los in een andere pan en trek je uit elkaar tot een pulled chicken, zodra de kip gaar is. Dit voeg je toe aan de soep en tot slot garneer je de geroosterde paprikasoep met kip en verse peterselie. Heerlijk!

Gezond bananenbrood met fruitcompote

Gezond bananenbrood met fruitcompote

Ontbijt – ⏱ 10 min + 40-50 min oventijd – 🍴10-12 plakjes

Ik had weer wat rijpe bananen liggen en ik vond het zonde om ze weg te gooien. Ook had ik nog overheerlijke fruitcompote staan en amandelmeel liggen, dus ik besloot om dit overheerlijk gezond bananenbrood met fruitcompote te maken. In slechts 10 minuten maak je dit brood, dan hoef je het alleen nog maar even in de oven af te bakken. Lekker om te serveren met amandelpasta of wat gesmolten pure chocolade. Maar ook zonder topping is dit gezond bananenbrood met fruitcompote al rijk van smaak!

Speculoos havermoutpap met bastognekoek

Speculoos havermoutpap met bastognekoek

Ontbijt – ⏱ 15 min – 🍴 1 persoon

Deze variant op normale havermoutpap is echt geweldig. Er gaat appel en speculoos door de havermoutpap en je brengt de havermout op smaak met koek- en speculaaskruiden. Door de havermoutpap gaat ook nog een halve bastognekoek. Met de andere helft garneer je jouw ontbijtje. Deze speculoos havermoutpap met bastognekoek is echt een feestje in de ochtend!