Maand: juni 2022

Simpel vegetarisch pastagerecht

Simpel vegetarisch pastagerecht

Hoofdgerecht -⏱️20 min -🍴3 personen

Soms ben je op zoek naar simpele gerechten, omdat je weinig zin hebt om te koken, of omdat je er simpelweg weinig tijd voor hebt. Daarom deel ik vandaag een simpel vegetarisch pastagerecht, dat je maakt met een groenten pastasaus en vult met nog meer groenten, namelijk prei en winterpeen. Daarbij gaan vegan rulstukjes en je hebt een heerlijke vegetarische maaltijd!

Buffalo chicken pasta ovenschotel

Buffalo chicken pasta ovenschotel

Hoofdgerecht -⏱️30 min + 5 min oventijd -🍴2-3 personen

Ben jij dol op pasta, kip en kaas, dan zit je met dit gerecht helemaal goed. Er gaat namelijk niet maar een beetje kaas in dit gerecht, maar heel veel kaas! Mozzarella, geraspte kaas en cheddar. Om het gerecht nog extra romig te maken, gaat er ook nog crème fraîche doorheen. Als je op zoek bent naar een gezond gerecht, dan kan je wel beter even verder zoeken. Want dat is deze buffalo chicken pasta ovenschotel echt niet. Maar wel erg lekker natuurlijk! Om toch nog wat groenten toe te voegen aan dit gerecht, gaat er winterpeen en bloemkoolrijst doorheen.

Gevuld Turks brood met spinazie

Gevuld Turks brood met spinazie

Hoofdgerecht -⏱️20 min + 20 min oventijd -🍴1 persoon

Groentelasagne met bechamelsaus, een gerecht voor één persoon. In deze lasagne gaat heel veel groenten. Naast de tomatensaus die vol met groenten zit, gaat er ook nog één hele courgette in deze groentelasagne met bechamelsaus. Extra lekker door de zelfgemaakte romige bechamelsaus en de geraspte kaas!

Rijstschotel met kip en chorizo

Rijstschotel met kip en chorizo

Hoofdgerecht -⏱️20 min + 20 min oventijd -🍴2 personen

Laat je eens verrassen door deze heerlijke rijstschotel met kip en chorizo. De combinatie van kip en chorizo is erg lekker, zeker in combinatie met de paprika, tomaatjes, rijst en gesmolten kaas. Eenvoudig om te maken!

Flammkuchen met geroosterde courgette

Flammkuchen met geroosterde courgette

Hoofdgerecht -⏱️20 min + 20 min oventijd -🍴2 personen

Flammkuchen, persoonlijk vind ik dit altijd een lekker gerecht om in het weekend te eten. Het is gemakkelijk om te maken en het is toch een beetje comfortfood. Deze keer een flammkuchen met geroosterde courgette, parmaham, rode ui en rucola.

Appeltaart baked oats

Appeltaart baked oats

Ontbijt – ? 10 min + 20-25 min oventijd – ? 1 persoon

Havermout, één van de ingrediënten die ik standaard in mijn kast heb staan. Ik gebruik dit ingrediënt veelvuldig in ontbijt- en lunchgerechten. Zo ook voor deze appeltaart baked oats. Het is eigenlijk niks anders dan gemalen havermout gemixt met ei en melk. Daaraan voeg je stukjes appel en rozijnen toe. In combinatie met de kaneel, heb je net het gevoel alsof je een gezond appeltaartje eet. Een echt stuk appeltaart is natuurlijk ook lekker, maar misschien niet het allerbeste idee in de ochtend. Deze appeltaart baked oats zijn een heerlijk alternatief!

Groentelasagne met bechamelsaus

Groentelasagne met bechamelsaus

Hoofdgerecht -⏱️20 min + 20 min oventijd -🍴1 persoon

Groentelasagne met bechamelsaus, een gerecht voor één persoon. In deze lasagne gaat heel veel groenten. Naast de tomatensaus die vol met groenten zit, gaat er ook nog één hele courgette in deze groentelasagne met bechamelsaus. Extra lekker door de zelfgemaakte romige bechamelsaus en de geraspte kaas!

Groenten pastasaus

Groenten pastasaus

Bijgerecht -⏱️30 min -🍴6 personen

Groenten pastasaus, het is eigenlijk een tomatensaus, maar dan met nog meer groenten aan toegevoegd. In deze saus zit namelijk naast 1 kg tomaten, ook nog een paprika en 3 kleine winterpenen. Een handige manier om gemakkelijk veel groenten te eten! Alle groenten gaan samen met de uien, de knoflook en de kruiden de oven in. Daarna hoef je de groenten alleen nog te pureren en je hebt een heerlijke groenten pastasaus.

Frisse courgettesalade

Frisse courgettesalade

Bijgerecht -⏱️10 min -🍴2 personen

Gebakken rijst met ei en groenten, een heel eenvoudig gerecht om te maken. Met afgekoelde rijst maak je een heerlijk gerecht met ei erdoorheen, verschillende groenten en plakjes ham. Extra lekker door de toevoeging van de sojasaus, ketjap en sweet chilli saus.

Gebakken rijst met ei en groenten

Gebakken rijst met ei en groenten

Hoofdgerecht -⏱️20 min + 1 uur afkoelen -🍴4 personen

Gebakken rijst met ei en groenten, een heel eenvoudig gerecht om te maken. Met afgekoelde rijst maak je een heerlijk gerecht met ei erdoorheen, verschillende groenten en plakjes ham. Extra lekker door de toevoeging van de sojasaus, ketjap en sweet chilli saus.

Broodje carpaccio met kaassalade

Broodje carpaccio met kaassalade

Lunch -⏱️10 min -🍴2 personen

Broodje carpaccio, één van de gerechten die ik het liefst eet als ik uit ga lunchen. Maar je kunt dit broodje natuurlijk ook gewoon lekker zelf maken. Dit broodje carpaccio met kaassalade staat in 10 minuten op tafel. Extra lekker met de geroosterde pijnboompitjes!

Salade met carpaccio en kaassalade

Salade met carpaccio en kaassalade

Hoofdgerecht -⏱️15 min -🍴2 personen

Salade met carpaccio en kaassalade. Heerlijk als een licht hoofdgerecht of om te eten als lunch. Deze salade is gevuld met carpaccio, oude kaassalade, geroosterde pijnboompitjes, zongedroogde tomaatjes en croutons. Met slechts een paar ingrediënten maak je zo een heerlijk gerecht!